INTE SÅ MYCKET HÄST IDAG

Nej nu får ni ge er till tåls till på tisdag om ni är ute efter hästnyheter. För kl 9.00 går anmälningstiden ut till Solvallas lopp söndagen den 17 juni och likaså till Halmstad den 18 juni (om nu Lars I anmäler dit). Och runt lunch brukar sedan startlistorna vara klara. Jag ska då också ge mig på en analys av Missens Tingsrydsstart på onsdag. 

Men bli inte förvånade och förskräckta när ni knäpper på datorn och går ut på nätet - för ni har väl www.teamnellevad.se som "automatsida"! Förhoppningsvis har vi då uppe en ny hemsida med mer information och ny design. Jag ska också lär mig - Gud sig förbarme - att datera upp hemsidan själv och då gäller det att ni hänger med i svängarna och regelbundet tar del av nyheter och revideringar för jag säger som läraren sa i vår gamla hederliga pluggskola: "Jag säger det bara en gång!"

Men så är det inte med er har jag förstått. Saker måste tydligen upprepas om det ska fastna på teflonet. Det ringer nämligen folk till mig och undrar vad det är för konstiga pengar som kommit in på kontot. Det är alltså återbäringen som jag betalade ut i det gångna månadsskiftet till alla som anmält konto och inte begärt ett tillgodohavande istället. I och för sig har jag viss förståelse för undringarna för detta måste ju vara sensationellt att man som andelsägare i ett travbolag får pengar tillbaka! Det ska vara en tusenlapp per andel i Team I och två i team II (enkelt och passande nog!). Ni kan väl kolla att inbetalningarna har funkat.

Glöm nu inte sammankomsten på Solvalla på söndag den 17 juni kl 12.30 hos Anna Forssell. Denna dag kan bli en höjdare då kanske inte bara Käcken kan beskådas på ovalen utan också Priden (om poängen räcker) och "den röde turbon". Dessutom visas alltså Global Power upp av Anna. Jag kommer att ha kvitton och kontrakt med mig så att ni sedan stolta kan gå hem och vara lyckliga andelsägare i ett nytt Team Nellevad med topphästar till ett billigt pris! Om jag vore i era kläder - men troligen en omöjlighet pga storleken - så skulle jag verkligen passa på och slå till så inte Solvalla Hästägarförening köper slut på andelarna! Anmälan om deltagande i söndagsträffen senast på onsdag den 13/6!

Preliminärt och utan att jag snackat med berörda ska vi försöka ha ett liknande arrangemang där vi visar upp Saturn och Nelli Eighteen May. Lönborgs gård ligger ju precis intill banan och om det går att ta märren till Jägersro - ska kolla med Viktoria och Sören - är väl ett lämpligt datum i samband med kvällstävlingarna på Jägersro tisdagen den 26 juni.

Trist detta med ATGs hemlighetsmakeri om spelet från Sydafrika. Det är ju inte bara när det är jackpottar de kapar åt sig utan även i vanliga omgångar tar de en större del av vinstpengarna än andelen av deras insatser skulle medge (läs insändaren i gårdagens Travronden). Det är omöjligt att de skulle vara så mycket bättre pålästa än spelarkollektivet här i Sverige (inklusive Harry Boy). Och detta är förödande för oss hästägare. Ett bristande förtronede för ATG så att spelandet minskar slår ju mot oss då våra prispengar till största delen kommer från "lirarna". Korten på bordet!

Här kommer förresten en "sydafrikarad" där jag tar upp kampen om att vi ska bli ensamma vinnare. Jag garderar storfavoriterna Mr Picolit och Hallsta Lotus. Istället spikar jag två stenklara som fått för lite streck på sig Iceland och Roxa Sisu. En häst som springer fortare än startbilen på Solvalla (hoppas jämtarna vet var gaspedalen sitter)och en märr som har ett rekord som är mer än 2 sekunder snabbare än konkurrenterna har ju inga problem att vinna trots dubbla tillägg.  Å så hjälps vi alla åt att jobba in - i rätt lopp nu! - Adielsson, Goop, Wallberg, Lennartsson och Berg (alltså inte Robban utan brorsan Hasse den gamle allsvenske fotbollspelaren som säkert håller full form så här i EM-tider). Ni håller tömmarna och jag skriker - så hjälps vi senare ikväll åt att räkna in miljonerna och peka med långnäsan söderut! 

Registrerat spel

Datum: 2012-06-09
Bana: Östersund
Spelform: V75, omg. 26

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  1, 4, 5, 9
2  1, 6
3  4
4  1, 2, 5, 10
5  15
6  1, 3, 5, 7
7  3, 6, 7

384 rader x 1 x 0,50 kr = 
192,00 kr

Kvittonummer: 6928 B194 3A54 1144

Lördagshälsar den alltid ödmjukt kaxige
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0