ÖVERRASKANDE!

Ja, åtminstone för mig! Tyckte den självklare "Årets Häst" förra året var Maharajah efter hans mycket starka prestationer i början av året nere i Frankrike. Hjärtat sa Kadett CD som jag tycker är både en fin häst och fighter. Men det är ju kul att grannarna uppmärksammas på detta sätt även om jag tycker att när Brioni blir utsedd till årets häst är det lite samma grej som när han vann elitloppet: han slank med på ett bananskal som Jocke själv sa. Å en sak till: denna typ av utmärkelser är egentligen en omöjlighet. Vad ska jämföras och vad ska värderas? Men Grattis Jocke och staben runt dig därborta i Janstorp. Nog har du en sjutusan bra häst och ni gör självklart ett kanonjobb så visst är ni värda det hela!

Å så en helt väntad utmärkelse, nämligen att Lars I och gänget skulle stå där med årets tvååring: Fascination!! Vilken jävla häst och mina tankar går lika mycket till uppfödarna och de som kört in och tränat fram hästen: Victoria Ericsson och Sören Norberg och som ju är mer eller mindre grannar till Lars I.

Å så en liten utmärkelse till. I fredagens Travronden där Anna Forssell kommit med på Hästskojarnas heta lista under rubriken "formtränare". Man kostaterar att på de senaste 19 starterna har det blivit 8 segrar! Till denna statistik vill vi ju gärna också lägga två andraplatser (Nelle Prides!).

Inför V75 om 2 veckor på Jägersro lördagen den 28 januari  skulle jag vilja veta hur många som är intresserade att komma dit om det exempelvis blir så att Nelle Pride och/eller Nelli Minx startar på V75? Beroende på intresse skulle jag sen kunna kolla om det är möjligt att boka bord i restaurangen. Svara mig senast måndagmorgon (16/1) och helst i mailform: [email protected] (eller telefon 073-4366254). Det är ju först nästa söndagkväll (22/1) vi vet om de är med men då brukar det vara för sent att boka bord. 

Och nu är det väl ändå dags för oss i Team Nellevad att hysta in lite priser! Vad sägs om en V7a denna jackpotlördag på Åby? Här kommer i vart fall ett försök! Håll tömmarna ni bara.
Registrerat spel

Datum: 2012-01-14
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 2

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  8
2  12
3  2, 3, 6, 13
4  5
5  7, 14
6  1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
7  1, 11, 14, 15

320 rader x 1 x 0,50 kr = 
160,00 kr

Kvittonummer: 8340 8305 0324 5900

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0