INTE HELT BORTA!

Jag tyckte det såg stentufft ut när jag läste startlistan för Nelle Pride på Solvalla, avdelning 3 på V86. Jag rankade honom som 7a-8a och tänkte en penningplacering vore mumma i detta sällskap. Så skriver Travronden att han är platsaspirant i alla fall och Aftonbladet uteslutar inte att han kan skrälla efter de senaste prestationerna med "mersmak". Men bakspår är bakspår och det gäller att hitta en position och då är man utlämnad. Strax före 20.00 får det bli ATG- live eftersom man i fyran då sänder helt betydelslös handboll (synd inte Sverige skickade damlandslaget istället - de hade nog gjort bättre från sig) ges företräde före riktig sport!

Nelle Miss kom inte med på V75 utan saknade poäng. Nelli Minx var inte anmäld men hade inte kommit med hon heller. Nu siktar Lars I på ett kortlopp på Jägersro nästa tisdag den 31/1 och Lönborg har hittat en lämplig uppgift åt Missen på Åby torsdag den 2/2. Jag återkommer när jag vet mera!


VIKTIGT, VIKTIGT
!
Som ni alla vet så tillhörde Nelli Bell Team I tills för en tid sedan då vi bytte in Nelli Memory i hennes ställe. Nelli Bell gick då hem till Per Grundström och har funnits på hans träningslista sedan dess men i praktiken har Jan Henrikssson skött träningen. Det har resulterat i att hon kvalade i höstas och har startat 5 gånger, varit två och trea och fått pengar alla gånger utom nu sist. Hon har nu drygt 17000:- på kontot.

Nu har Per en idé och ett erbjudande! Att sätta hästen i träning hos Lars I Nilsson och ge henne max tre månader med samma koncept som Nelli Minx dvs sandträning osv. Funkar inte det får det bli avelsboxen. Samtidigt är han lite orolig att hon ska börja gå bra och så har hon blivit "bortbytt". Så därför undrar han om vi på leasing under max tre månader skulle ta in henne till hälften var i respektive team? Kostnaden är då träningsavgiften under max tre månader - 1/2-1/5 - och leasingavgiften är 25% på ett eventuellt överskott. Vi kan med omedelbar verkan säga upp avtalet. Däremot om vi vill fortsätta så har Per ett års uppsägningstid gentemot oss. Både Per och jag har snackat med Lars I som är positiv och som lovat att ge oss en "uppriktig utvärdering" av hästen under dessa tre månader.

Jag tycker vi ska nappa men jag vill höra era åsikter. "Risken" är tre månaders träningsavgifter fördelat på två team men det finns ju en uppsida! Kom ihåg att Anna från början tyckte att detta var bästa hästen av de tre stona, att det är en Jag de Bellouet och att dom inte brukar vara enkla och tidiga och att Nelli Bell faktiskt nu har presterat.

Tacksam för era synpunkter senast fredag denna vecka (den 27/1) via mail [email protected] eller mobilen: 073-4366254.

Tisdagshälsar
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0