DINA SYNPUNKTER, TACK!


De flesta andelsägare i Team Nellevad I är äkta skåningar eller som i mitt fall bosatta i landsändan (medan den geografiska fördelningen i det andra teamet är mer jämn och någon flytt av Käck och Pride är inte aktuell!). Det har nu kommit en del propåer om att hästarna Minx, Miss och Memory är långt "hemifrån" och att man alltför sällan har möjlighet att se dem tävla. Vi har då sedan en tid resonerat med Anna om att flytta Nelli Miss eller Nelli Minx (eller kanske båda två) till någon tränare i Skåne.

Nu vill vi veta vad du som andelsägare tycker innan vi tar beslut. Du har den kommande veckan på dig - dvs senast den 30/9 vill jag ha svar - och det vi vill du ska ta ställning till är i princip följande:

1. Ska vi fortsatt ha kvar alla tre stona i träning hos Anna?
2. Ska vi flytta någon av dem eller både (Nelli Memory är enligt Per och mig inte aktuell att flytta, upplänningarna i teamet måste ju ha någon kvar i sin del av riket)?
3. Till vem i så fall? Personligen tror jag i så fall att vi inte ska satsa på de största - dvs Ludde och Jocke Lövgren. Det är inte ens säkert att de tycker våra hästar är tillräckligt intressanta att ta in i träning och vi vet att det är mycket in och ut i dessa stall. Ett namn som nämnts är Lars I Nilsson som får goda vitsord och som jag tycker låter intressant. Andra är: Uhrberg, Lönborg och Christoffer Eriksson. Tyck till!

Dina synpunkter vill jag helst ha på mailen: [email protected] eller på telefon 073-4366254 (sms är ju också ett alternativ). Och som sagt senast på fredag i veckan som kommer.

Men nu blicker vi framåt mot måndag och tisdag och Nelle Memorys respektive Nelli Prides starter. Vi kan konstatera när vi läser Travronden och banprogrambladen att de är inte särskilt betrodda. Så lite skrällar har vi inget emot vare sig i Borlänge eller Eskilstuna. Jag återkommer med kommentarer efter båda loppen.

Men först lite skrällar på V75 i de rätta loppen. Efterlysningen efter turgubben som jag gjorde förra veckan har inte givit något resultat så jag har fått tråckla själv. Men jag vet var hans "brevlåda bor" så jakten kommer att gå vidare. Men så länge: håll tillgodo men framförallt tömmarna!

Registrerat spel

Datum: 2011-09-24
Bana: Färjestad
Spelform: V75, omg. 44

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  2, 3, 7
2  1, 3, 5, 7, 8
3  5, 12
4  4
5  3, 7, 15
6  1, 2, 4, 6
7  11

360 rader x 1 x 0,50 kr = 
180,00 kr

Kvittonummer: 0F26 134E 1E58 5000

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0