TÄTT PÅ GIVEN!

Ja så blir det nästa vecka! Som redan omtalat startar Nelle Käck på Solvalla på onsdag. Solvallaprogrammet har gjort ett stort misstag och rankat honom mitt i fältet. Eftersom de har med flera av bakspårshästarna med lika dåliga förutsättningar i sin toppranking så menar jag att de har missat något här. Men det är ju bara bra och oddshöjande!

Dagen därpå - dvs torsdagen den 24 november - uppträdare två av våra kusar på Örebroovalen. (Oval och oval förresten - just den banan är väl den som närmar sig en cirkels utseende om jag minns rätt med väldigt korta långsidor?).

I kvällens femte lopp vid åttatiden på kvällen startar Nelli Memory. Det är ett treåringslopp som är stängt vid 40000:- intjänat och som ser väldans jämt ut på pappret. Men spår 11 förskräcker över distansen 2100 meter och med autostart. I sulkyn sitter Färjastadstränaren Magnus Jakobsson som i egenskap av kusk brukar köra in ca 6 miljoner varje år och har en segerprocent på 13-14% och är jämnheten själv i alla fall utifrån statistiken de senaste åren. Inga större chanser skulle jag tro utan det blir väl lämpligt med en vilsam löpning och en trudelutt till slut. Vi får se.

Tre kvart senare får vi se Nelle Pride bakom bilen från ett utmärkt spår 2 på samma distans som Memory. Här får vi stifta bekantskap med en för oss ny körsven: Ville Karhulahti som är i 30-årsåldern och lärling hos Petri Salmela. Ville har i år inte kört så många lopp (ett sextiotal i år mot vanligtvis ett par hundra) som han brukar av för mig okänd anledning men är ju ingen duvunge i sammanhanget. Detta är ett lopp för alla hästar oavsett ålder och kön med den begränsningen att de inte får ha tjänat mer än 98000:-. Jag tycker loppet ser jämnt ut men Priden är lågt rankad av Örebroprogrammet. Vad vi vet är ju att han är snabb ut men tyvärr finns det fler startsnabba bland andra två av favoriterna nr 1 och 4. Så det kan ju bli körning från start och då öppnas ju loppet upp ännu mer och... Ivilket fall så tävlar både Memory och Priden om ett förstapris på 25000:-.

Men först ska denna vecka avslutas med V75. Det var klurigt tyckte jag men jag fick till slut ihop ett spännande system där jag valde mellan spik eller målarpensel i isbjörnsloppet. Istället får jag luta mig tungt mot Svanen i första avdelningen och den finska backhoppningstalangen i sista. Ni behöver bara som vanligt hålla tömmarna!

Registrerat spel

Datum: 2011-11-19
Bana: Färjestad
Spelform: V75, omg. 53

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  7
2  1, 3, 14, 15
3  5, 11
4  2, 9
5  3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15
6  4, 11
7  7

320 rader x 1 x 0,50 kr = 
160,00 kr

Kvittonummer: E706 2A97 4DB3 1804

Milda lördagshälsningar från ett grått Skåne:
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0