"HAN KAN INTE...

...galoppera!". Det var det första Anna sa där hon stod och duschade Nelle Käck när jag kom in i stallet direkt efter loppet. Men en av våra stjärnkuskar - Björn Goop - hade då lyckats med det omöjliga. Anna menar att Nelle Käck har två egenskaper som gör att han inte bör kunna galoppera: han är cool (vilket jag kan intyga) och han är normalt travsäker.

Och allt bara kändes bättre och bättre inför loppet. Värmningen var mycket bra och i provstarten såg han så fin ut så mina förväntningar ökade och jag började tycka ett en tredjeplats var väl defensivt tips. Och så förbyttes allt till besvikelse efter 50 meter. Han ser lugn och fin ut och travar iväg säkert i en omstart från sitt andraspår. Men så kikar Björn utåt och ser att några snabba  som kommer utifrån och nästan omärkligt smäller han på med tömmarna (ser nästan ut som en reflex) och Käcken rullar över i galopp. Björn erkände också till Anna efter loppet: "Jag var nog på honom". Synd Björn att du inte hade läst min blogg - jag tillhör ju Sveriges absoluta bästa staketkuskar - då hade du bara kört rakt fram och fått en bra position. Loppet hade sedan blivit perfekt för Käcken. Jormas häst att du nog inte rått på men vi hade varit helt nöjda med en andraplats. Och nästa gång sätter vi upp en bättre kusk: Anna Forssell. (Det är absolut inget hot men kör du inte själv nästa gång Anna så står det nog ett annat namn som tränare bakom Nelle Käck i startlistan.)

Annars är jag själv i full form och kommer strax sticka ut till Sumpan och Solvalla. Lite växlande molnighet men inget regn i sikte och stämningen var redan på topp igår på lunchen. Och bolaget har ju öppet idag så de som såg ut att ha tömt sin helgranson redan till lunch igår har ju kunnat fylla på.

Av de femtonhundra vi har kvar i extrapengar har jag denna jackpotlördag tagit en knapp tusenlapp och kör en femhundring imorgon på den extra V75an. Jag har riklig gardering i sista loppet så är vi bara med fram till dess så biter nog spurten bra. Och då får vi hoppas att Nelli-hästen i i femte loppet har städat undan de flesta av konkurrenter. Om ni håller tömmarna idag så dricker jag pilsner och njuter av härlig travsport och publiklivet på "första parkett"!


Registrerat spel

Datum: 2011-05-28
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 23

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  2, 4, 6
2  1, 2, 3, 5, 6, 10
3  10
4  4, 7, 10
5  1, 5, 11, 15
6  2
7  4, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15

1 944 rader x 1 x 0,50 kr = 
972,00 kr

Kvittonummer: 0D22 5510 12C8 1044

Lördagshälsningar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0