STARTHÄST ELITLOPPSHELGEN!!

Tyvärr vår storfavorit Nelle Pride blev alldeles för stressad efter alla omstarter och hoppade direkt efter starten. Helt obegripligt hur startdomarna kunde tillåta John Byström med nr 8 att leda den bakre volten på det sätt han gjorde. Han skulle varit utkörd efter andra försöket. Det gick alldeles för sakta i voltningen vilket gjorde att Jorma och Priden fick skritta runt längst där bak. "Nästa försök får bli ett lopp med autostart" sa Anna "och då kör jag själv". Gävle måndag den 30 maj finns en möjlighet.

Å Nelli Minx startar som sagt i morgon. Inga förhoppningar har jag tydligt sagt men Travronden har henne som outsider i alla fall. Kvart i tre sitter i alla fall jag bänkad framför ATG live.

Och så har vi startande häst elitloppshelgen!! Även om det bara är på fredagen på lunchen på Solvalla så är det ju ändå lite speciellt. Och som väntat stentufft moststånd men vår Nelle Käck är ju också tuff! I femte loppet - jag skulle gissa vid klockan ett-halvtvå - startar han i voltstart från spår 2 med Björn Goop i sulkyn. Sen ska han tillsammans med ett gäng jämnåriga kamrater avverka 2140 meter. Men det är betydligt mer rutinerade treåringar och trots att Käcken sprungit så fort som 17,8 så har 7 hästar en snabbare rekordtid än han. Men det vet ju inte vår häst om faktiskt så...

Och så måste jag som gammal Kolmårdsbo kraftfullt ta avstånd från Nisse Enqvist. Jag är övertygad om att anabola är en förklaring till Opal Vikings succé och blotta misstanken räcker för att rent moraliskt ta ifrån dem alla framgångar. Tyvärr men samtidigt måste man ju undra hur korkad man kan tillåtas vara...Å så säger karl´n att han "tänker ta sitt straff". Smart för han tror kanske han kan välja? Har Niss själv tryckt i sig lite av hästmedicinen?

Efter en fin formrad så blev det galopp för mig också förra veckan. Men jag känner mig fortsatt stark så håller bara ni tömmarna ska vi nog fixa detta denna gång med hjälp av följande rader:


Registrerat spel

Datum: 2011-05-21
Bana: Gävle
Spelform: V75, omg. 22

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  2, 8
2  3, 12
3  2, 5, 7, 8
4  4
5  10, 11, 13
6  3, 6
7  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (12, 8)

1 152 rader x 1 x 0,50 kr = 
576,00 kr

Kvittonummer: 6F02 A643 1848 3044

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0