MÅLFOTOSLAGEN...

…men vilket upplopp! Nelle Pride gjorde en mycket bra insats idag. Lugnt och säkert kom Priden och Ulf Ohlsson iväg från sitt knepiga fjärdespår. Och när han väl fick upp farten satsade han mot spets och kom enkelt dit. Det var bara det att unge herr Untersteiner satsade ännu hårdare från sitt springspår och in i första kurvan fick de överta.  Det gjorde att Priden kom en ca 10 meter efter men övriga ekipage hamnade i sin tur tjugo meter bakom Ohlssons rygg. Vid ingången i andra sväng har ledaren lugnat ner sig och Nelle Pride får positionen rygg på ledaren medan övriga ansluter. Vår häst ser riktigt pigg, glad och spänstig ut och det syns att han gillar att tävla.

 "Positionerna oförändrade” som de säger när de klipper i travloppen och in i sista sväng så kallnar hästen utvändigt och Ulf Ohlsson lyckas lirka sig ut i andra utvändigt. Men då tappar de helt plötsligt positioner och om det beror på manövern eller om Priden får stänk på sig och stannar upp av den anledningen vet jag inte. In på upploppet ligger de på en femteplats och ”kört” tänker jag. Men då blir Nelle Pride mer som en retad tiger än som en häst och tar upp jakten på de framförvarande. Och han käkar upp samtliga utom den utvändige Calle Lindbloms häst som han inte riktigt når fram till. ”Huvud” står det som segermarginal men det tror jag inte på. ”Läpp” ser det ut som!

 Nåväl, rekordsänkning med en tiondel till 17,18, en andraplats värd 10 000:- men framförallt: starsnabbhet, travsäkerhet och en vinnarskalle som liknar storebror Nelle Pelles. Och så påstår Anna att han bara är nr 2 efter Nelle Käck av de våra…

 Och så blev det sex igår igen lördagen till ära. Håller nästan på att bli en vana. Denna gång var det inte nära de sju då jag trodde stenhårt på Jodas Julia och spikade. Cleo Nalan hade jag faktiskt ”prickat” men det var många före  henne och Ingves innan de kommit med på kupongen. Det blev en vinstsumma på drygt 1200:- kronor vilket nu gör att spelkassan ligger på 3028:-. Jag kör på med mina femhundrakronorssystem så länge så får vi se.

 Söndagskvällshälsar en glad:

Anders

 

 


Kommentarer
Postat av: Magnus falk

Härligt!

Såg faktiskt lovande ut!! Hade ca 12,5 sista 500!

Vore kul å se han gå i spets någon gång!

Har du hört någon kommentar från anna eller kusken?

// magnus

2011-05-09 @ 12:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0