EN HALV LÄNGD FRÅN 7an...

...ja så nära var det att vi hade 7 rätt i lördags. Vi sprack i avdelning 2 där Örjan med Opal Hall var just en halv längd bakom vinnande Everts Party Sock som jag blev tvungen att välja bort men fanns med bland de möjliga för mig. Snopet men å andra sidan bra att hitta Harpos Rockland i fjärde avdelningen eller hur. Och detta tack vare att jag käkade middag tillsammans med Svante Båth förra torsdagskvällen efter kvalen till pokalloppen på Åby. Han lät lite positiv till möjligheterna om "det skulle lösa sig" från elftespåret så tack vare det fick han ett av mina två streck i det loppet. Nåja 2300:- blev utdelningen som jag tänkte använda på det sättet att jag lirar för cirka en femhundring per gång tills pengarna tar slut (om vi inte har fortsatt flytt räcker de till och med elitloppshelgen).

Och så har vi häst till start igen. På söndagden 8 maj i Eskilstunas andra lopp för dagen startar Nelle Pride. Distansen är 2140 meter, startmetoden: volt och loppet är stängt för hästar som tjänat mer än 30 000:- men öppet för alla åldrar och kön. De som tjänat mer än 10 000:- startar från bakre volten. Nelle Pride har fått ett svårt spår 4 och Ulf Ohlsson sitter i sulkyn. Men får han bara iväg Priden i rätt gångart så vet vi att han är snabb ut och då ser det bra ut. Tidsmässigt finns det bara en häst i loppet och som startar på den bakre volten som sprungit snabbare hittills. Så varför inte "spets - slut - närmaste vägen till mål" som Lindblom säger. Dessutom om Priden springer i spets så riskerar han ju inga stänk heller!  I vinnarcirkeln hägrar 20 000:- kronor!

Anna gav Nelle Käck en vecka till i återhämtning. Det är inga problem utan hon siktar mot Solvalla den 18 maj för hans del där det finns ett treåringslopp högst 30 000.-. Nelli Miss har det varit svårare att hitta lämpliga uppgifter för. Hon skulle granska propparna på Eskilstuna den 17 maj om det gick att matcha in henne där.

Vi hörs på lördag och nu gissar jag att förväntningana - för att inte säga kraven - är i stigande!

Fredagsmorgonhälsningar från ett vackert men lite kylslaget Stockholm:

Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0