BLOGGLÄSARE HAR TUR...

...ja i alla fall "förtur" när det gäller att få information. Följande brev kommer att skickas ut till samtliga andelsägare med vanliga posten den kommande veckan men ni som loggar in på bloggen ligger steget före!

BÄSTE KOMPANJON!

Jag lovar: våren är på väg! Talgoxens sång är ändå en förutskickelse om att härligare tider är på väg. Och med våren kommer bättre underlag på travbanorna och därmed är det dags att lufta våra hästar i båda teamen.

Anna har nu flyttat alla sina starthästar till Jim Fricks anläggning Östunaberg i Knivsta ett par mil norr om Arlanda. Hon har legat lågt med starter den första tiden nu i mars och istället satsat på att acklimatisera sig och hästarna. Men nu börjar hon läsa ”proppar” igen.

Käckkval och studiebsök

Planen säger nu att Nelle Käck ska göra sitt kvallopp på Solvalla onsdagen den 30 mars. Kvalloppen brukar gå ca 16.30 och innan dess finns möjlighet att besöka Anna och anläggningen i Knivsta. Jag tänkte vi skulle träffas där kl 12.00 (för vägbeskrivning googla på ”Östunaberg” eller ring mig) och käka en gemensam lunch och snacka med Anna och hästskötarna. Sedan blir det rundvandring på anläggningen och det viktigaste: inspektera och hälsa på våra stjärnor. Vid 14-tiden är det sedan dags att åka in till Solvalla med Käcken. Om Anna kommer att ha fler hästar till start vet jag inte i skrivande stund. Ni som är intresserade av besöket på Östunaberg hör av er till mig så jag kan fixa rätt antal lunchsallader. Det går självklart att komma direkt till Solvalla vid 16-tiden men hör av er i så fall så jag kan ordna biljetter.

När det gäller våra övriga hästar återkommer jag med senaste nytt på ”Nyhetsbloggen” på www.teamnellevad.se efter besöket hos Anna.

Elitloppet

Jag har ordnat ett begränsat antal biljetter till Elitloppshelgen. Det är platser på ”första parkett” där en bit mat och ett glas öl/vin ingår. Kostnaden är 400:- + inträde ca 200:- dvs totalt 600:- per person och dag. Jag har biljetter både till lördagen och söndagen. Det är ”först-till-kvarn” som gäller med företräde för andelsägare fram till den 15 april. Om inte alla biljetter går åt till dess kommer jag att sälja dem på den ”fria marknaden”. I samband med elitloppshelgen ska vi också ordna med ett besök hos Anna och med tanke på att det är 29 lopp fredag-söndag så är det ju inte omöjligt att vi kan ha någon till start också.

Ekonomin

Det har ju varit ”inbetalningsfritt” nu en längre tid och fortfarande finns lite pengar kvar i kassorna. I team nr I finns det ca 14000:- och där är den genomsnittliga månadskostnaden ca 35000:-. Jag föreslår därför att vi gör en månadsinbetalning motsvarande 1250:- per andel senast den 15 april (faktura bifogas brevet).  I team nr II finns det ca 32000:- och där brukar månadskostnaden ligga på ca 20 000:- så där klarar vi åtminstone april månads utgifter också.

Mailadresser efterlyses

Ni som hellre vill ha den här typen av information via mail kan väl skicka just ett mail till mig med aktuell mailadress så sparar vi kostnader för porto + saliv när breven ska förslutas.

Vänliga hälsningar:

Anders Lindblad

073-4366254    [email protected]


Dessutom vet ni framåt eftermiddagen om vi har tur (vinner vi är det förresten skicklighet och vinner vi inte: otur eller klantiga kuskar). Håll tömmarna!

Registrerat spel

Datum: 2011-03-19
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 12

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  1
2  3, 4
3  1, 9
4  2, 4, 6, 9, 10
5  12
6  3, 5, 8
7  4, 6, 7, 8, 9

300 rader x 1 x 0,50 kr = 
150,00 kr

Kvittonummer: 6B44 0049 1C51 0104

Lördagshälsningar:
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0