ÄR DET JORMAS MISS?

Ja förra gången Jorma Kontio körde Nelli Miss blev det seger och nu blev det en fin tredjeplats. Jorms är utan tvivel en skicklig kusk. Det blev en safety start från 10e spåret bakom bilen och i princip sist ut. Men redan in i första kurvan har han lyckats virka fram hästen som tredje utvändigt när det sedan blir lugnt tempo i ett varv.

Sexhundra kvar stöter de bakifrån men Jorma sitter kvar och Missen ser faktiskt lite seg ut. Och ut ur sista sväng ligger hon på en sjätteplats men på upploppet får hon ny fart och spurtar starkt till en tredjeplats. Då ska ni också veta att sista femhundra går i 14-tempo! Det blev 8000:- i tredjepris, Missens sluttid 17,9 och en helt godkänd insats  - med lite mersmak till och med.

När jag snackade med Anna efter kvällens lopp så frågade jag om Nelli Minx också. Då fick jag bekräftelse på en notering jag gjorde i stallet efter loppet igår. Jag tyckte Minxen såg ovanligt tunn ut och nu sa Anna att hon ätit dåligt sedan flytten. Hon var ju som sagt inte trött efter loppet men behöver troligen lägga på sig några kilo muskler för att hänga med igen. Så det kommer nog att dröja några veckor innan Minxen kommer ut i lopp igen.

Vi hörs på lördag!
Torsdagshälsar
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0