KÄCK MED PENGAR!

Det blev så tufft motstånd som förväntat. Nelle Käck kändes jättefin i värmningen: "Nästan så jag vill köra själv" som Anna sa och hon provade bakom bilen också före tävlingarna där han skötte sig utmärkt. När det sedan blev allvar så visade det sig att Käcken inte alls så startsnabb (ännu?) som kompisen Nelle Pride vilket gjorde att Jennifer Tillman kom till ledning. Hon släppte i sin tur till Untersteiner och så kunde Adielsson krypa ner i en lucka och efter femhundra var det 4e invändigt! Tempot hade då varit 11,6. Å så kom Ludde dundrande som vanligt från sitt tolftespår och blev enkelt släppt till ledningen och då var det femte invändigt vilket varvet kvar innebar sist i fältet. Andra femhundringen gick i 20-tempo! När de där framme drar upp speeden sitter han inlåst och får luckan 100 meter kvar. Å Käcken är ju inte tvärspeedig men håller jämnt tempo med spetsen in i mål och lägger beslag på sjundeplatsen och 5000:- på tiden 16,4.

Med tanke på löpningsförloppet en godkänd insats och ett bra preparé inför Breederskvalen på Hagmyren den 31/7. Vi bestämde igår att anmäla både Käcken och Priden till samma kvallopp vilket om de kommer med gör att de får möta varandra. Det räcker att vara bland de sex första för att gå till semifinal på Solvalla den 26 oktober.

Behållningen igår på Axevalla var annars när Ludde kom tillbaka efter sin skrällseger med Klio Face till 55 gånger pengarna. Han hade boxarna intill Anna och började spontant snacka med oss glad som en speleman. "Jag fattar inte hur den där lilla ponnyjäveln fixade detta. Hon har ju aldrig gjort något rätt tidigare och jag trodde inte på henne när hon ville sätta fart men blev ju tvungen att vrida ut och så blir hon först!". Jag tyckte då jag skulle ställa den vanliga sportjournalistfloskelfrågan: Hur känns det Ludde? Då svarade han med ett stort mått av självironi: "Ovanligt, jag är ju mest van vid att bränna med storfavoriter!".

Jag fick med friskintyget på Nelli Miss och förståss u.a!! Så för Nelli Miss och Nelli Minx är problemet att hitta lämpliga proppar.

En mindre kul nyhet är att det behöver komma in pengar på kontona nu. Jag har gjort en preliminär sammanställning och för Team I - och i och med att det varit dåligt med vinstpengar - så kommer det nog att krävas 2-3 månadsinbetalningar. För Team II är behovet en inbetalning just nu. Jag återkommer med mer info och fakturor i era brevlådor om en dryg vecka men tänk på då att det blir korta tider för inbetalning då vi har räkningar att betala den 31/7. Men som sagt jag återkommer!

Och det kan ju hända att det inte behövs. Skulle vi ta hem storkovan i Årjäng så kan vi blåsa faran över så följ med spänning loppen i eftermiddag med nedanstående rad i handen - men glöm inte att hålla tömmarna också!!


Registrerat spel

Datum: 2011-07-16
Bana: Årjäng
Spelform: V75, omg. 31

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  1, 5
2  1, 8
3  3, 5, 7
4  7
5  2, 6
6  5, 9, 12
7  2, 3, 6, 9, 12

360 rader x 1 x 0,50 kr = 
180,00 kr

Kvittonummer: 8B8C 49D1 25A3 5800

Lördagshälsar:
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0