PÅFYLLNING, TACK!

Även om jag räknar med att köra en extra V75a å vår räkning i morgon så tar jag idag det säkra före det osäkra och vädjar till er att betala in pengar - enligt nedanstående - så fort som möjligt. På fredag är det några större utbetalningar som ska verkställas. Ni kommer att få en faktura i brevlådan i veckan, men kan ni får ni gärna betala i förskott. Så här är läget i de båda teamen:

Team 1 med stona har ju inte alls lyckats så bra i år. Det betyder också att prispengar har uteblivit i stor utsträckning och då måste ägarna skjuta till. Kontot är i princip tomt och vi ska betala träningsavgifter och försäkringar nu i månadsskiftet på ett totalt belopp på ca 67000:-. Det är extra dyrt när hästarna startar och inte tjänar pengar för då tillkommer anmälningsavgifter, resor, utselningsavgifter mm. Så det jag vill är att få in månadsinsats för både juli och augusti nu senast den 31/7. En månadsinsats är ju 1250:- per andel så det innebär 2500:- per andel så snabbt som möjligt.

På fakturan finns också en insats för september på 1250:- per andel att betalas senast den 31/8. Vi kommer att få momspengar tillbaka på ca 25000:-, så jag räknar med att vi klarar oss fram till slutet av september med dessa insatser. Sen får vi hoppas på att hästarna börjar bidra själva nu när de kommer igång och startar igen!

Team 2 har det bättre ställt om än lite problematiskt med likviditeten just i det kommande månadsskiftet. I kassan finns knappt 30 000:-. Under augusti kommer minst 15000:- i prispengar (från starterna i juli och förhoppningsvis startar de båda nu på söndag också) och 20 000:- i momsåterbetalning. Utgifterna uppgår till knappt 50 000:- nu i månadsskiftet i form av träningsavgifter mm och försäkringar.  Så för att klara likviditeten så vill jag ha en månadsinsats så fort som möjligt på 400:- per andel. Om det kommer att behövas mer avvaktar jag med och ser vilka resultat Käck och Pride gör de kommande veckorna. Faktura på väg!

Jag återkommer på bloggen i morgon tisdag med en rapport om hur det ser ut inför Breederskvalen på Hagmyren på söndag 31/7 samt en extra V75a inför Hugo Åbergs på Jägersro i morgon kväll.

Riktiga måndagshälsningar!
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0