TRÄFFPUNKT ELITLOPPET

Inte så mycket nytt om våra hästar just nu förutom att Nelle Käck har trampat sig i hagen. Han har ju broddar och har skadat sig i en hov. Först såg det inte så allvarligt ut men igår var han halt och veterinären har bestämt att de ska röntga hoven på måndag. Förhoppningsvis är det bara en hovböld eller nåt annat som snabbt går över men detta är anledningen till att han inte går ut i kvalet på tisdag. Anna sa faktiskt igår att Käcken är hennes bästa näst Global Noble. Hon har inte känt botten i Käcken ännu. Han bara springer och springer och ökar och ökar...

Å vilken storebror Nelli Miss och Nelle Pride har! Såg ni Nelle Pelles lopp på Solvalla i onsdags. 20 meters tillägg, tredjespår i högt tempo hela första sväng, forcerar fram till ledningen och när jag tror han ska ta slut på upploppet går han bara undan och vinner plättätt. Och kom ihåg att han börjat visa sig relativt sent. Det är som fem- och sexåring han tjänat nästan alla sina pengar. 

Å så till rubriken! Det kan verka långt fram till sista helgen i maj men i nästa vecka kan man börja boka bord och det brukar vara en strykande åtgång. Min plan är att försöka samla så många andelsägare som möjligt elitloppshelgen (27-29 maj) i Stockholm. Jag har också pratat med Anna som då har flyttat upp till Östunaberg (Jim Fricks anläggning) så att vi kan hälsa på hos henne och träffa våra hästar. Kanske, kanske kan vi ha någon till start denna helg (NellePelle var ute och vann ett lopp på lördagen förra året till ett bra odds som förstärkte min spelkassa den helgen!). Det finns ju ändå en del loppmöjligheter både fredag, lördag och söndag.

Jag kommer att försöka boka platser vi det som kallas "första parkett" både lördag och söndag. En sådan biljett kostar 400:- kronor och då ingår en matbit och ett glas vin/öl och en sittplats (bänk och bord) precis vid staketet på upploppet. Inträdet tillkommer som brukar kosta ca 200:- per person.

Om ni är intresserade av ett sådant arrangemang så hör av er blixtsnabbt till mig helst via ett mail till [email protected] . Ett råd till er som behöver boka logi: var ute i god tid. Det brukar vara svårt att få tag på hotellrum denna helg. Beroende på intresse återkommer jag med mer detaljer om hur upplägget kommer att bli.

Det är klart klipper vi hela potten idag med hjälp av nedanstående rader så kan ju andelsbolaget bjuda alla andelsägare! Tänk också på att Anna har Victor LH till start i första avdelningen med nummer 11. Hon sa igår att det var väl inget att lira på (han är inte med på mitt system eftersom jag har spikat Staro Dixieland) men å andra sidan - som hon sa - sa jag väl samma sak innan derbykvalet när han helt oväntat skrällde och vann till ett vinnarodds på 43 gånger pengarna. Håll tömmarna!

Registrerat spel

Datum: 2011-02-05
Bana: Mantorp
Spelform: V75, omg. 6

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  4
2  5, 6, 9, 11, 14
3  3
4  2, 4, 11, 12
5  3, 5, 8, 14
6  4
7  7, 9, 10, 14

320 rader x 1 x 0,50 kr = 
160,00 kr

Kvittonummer: A704 D163 5194 0344

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0