PRELIMINÄRA PLANER mm

Snackade med Anna igår och allt är bra med våra hästar:

Närmaste start är Nelle Pride där det finns ett lopp på Romme fredagen den 15 april för treåringar med mindre än 15000:- på kontot. Det är 2140 meter med volt och tillägg för de som tjänat mer än 3000:- och jag gissar att Anna själv tänker köra med tanke på galoppen sist som en ivrig catchdriver förorsakade. På måndag vet vi om vi är med och då kan det bli kul för er Borlängebor med celebert besök. 

Onsdagen den 20 april finns det ett lopp för Nelle Käck på Solvalla. Det är för treåringar som ännu inte tjänat några pengar och över medeldistans med voltstart. Nästa torsdag vet vi.

Nelli Miss kan säkert starta snart igen men där har vi inte diskuterat något möjligt lopp ännu.

När det gäller Nelli Minx och mot bakgrund av hennes insats senast är Annas plan att låta henne lägga på sig de kilo hon tappat i och med flytten innan det blir dags för start igen. Så det lär nog dröja några veckor.

Nelli Bell går mycket bättre i träningen nu. De andra hästarna springer inte ifrån henne längre och hon kommer nu att få en träningsperiod så får Anna bedöma hur vi ska satsa sedan. Nytt kvallopp är troligen inte aktuellt före sommaren.

Vi gjorde häromdagen dock en tråkig upptäckt. Vår policy är ju att anmäla alla hästar till alla insatslopp men genom ett mycket beklagligt missförstånd är inte Käck och Pride anmälda till alla möjligheter som finns. De är anmälda till deltagande i Breeders, Kungapokalen och Sprintermästaren men inte till E3, Kriteriet och Derbyt. Vi köpte ju hästarna av uppfödaren Per Grundström hösten 2009 men ägarförändringen (där jag istället står som företrädare) blev inte av förrän i maj 2010 och därav missförståndet. Så när första insatsen skulle göras i januari 2010 så gick inbjudan till Per som trodde att jag också fick dessa papper men så var det alltså inte. Det som bidrog är troligen också att hästarna var i träning i Estland. Normalt bevakar ju också tränarna dessa inbjudningar men de var ju vid detta tillfälle inte i träning hos någon svensk tränare. Som sagt mycket beklagligt men Anna är nu upplyst om detta misstag och kommer att matcha hästarna med denna vetskap. 

Jag tänkte vi skulle ansöka om hästägarkort till Solvalla nu när hästarna har nationalarenan som hemmaplan. Ägarkonstellationer som har två hästar eller fler i träning på banan får gratis 4 kort dvs i vårt fall har vi möjlighet att få fyra hästägarkort per team alltså totalt åtta kort. Det finns också möjlighet - om intresset skulle vara stort - att köpa ytterligare två kort per team mot en kostnad av 400:- per kort. Vilka förmåner hästägarkortet ger möjlighet till vet jag inte exakt men jag förutsätter att det åtminstone ger gratis entré till publikplats och stallbacke. De som har för avsikt att frekvent besöka Solvalla tyckar jag ska ha företräde till dessa kort. De som bara någon enstaka gång per år tänker besöka Solvalla kan vi ju ordna fribiljetter till vid dessa tillfällen via Anna. Intresseanmälan ska göras till mig via post: Anders Lindblad, Nällevadsgården, 274 91 Skurup. Jag vill ha namn. personnummer och ett passfoto! Intresseanmälan mig tillhana senast den 15 april!

Avslutningsvis så hoppas jag ni såg Miss- och Pridebrodern igår på V64: Nelle Pelle. En strong insats igen där han lätt gick undan och vann. Tiden var ju jättefin 13,7 över full distans och med voltstart. Och detta trots en massa omstarter som jag trodde skulle göra Pelle hetsig men icke... Å så vilken härlig framgång för kusken, lärlingen Mattias Djuse som ju var med om en mycket otäck olycka i höstas men nu på allvar är tillbaka igen! Grattis Mattias till en mycket fin styrning dessutom! Nu närmar sig Nelle Pelle miljonen insprunget dit han bara har knappt 50 000:- kronor kvar.

Tack för idag och på återhörande torsdagshälsar:

Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0