KAJANS CHANS TILL REVANSCH!?

Det är tätt på given nu när vi har fler hästar på gång! På tisdag på Axevalla i lopp 10 kommer Nelli Minx ut i ett lopp för treåriga svenska ston. Lite hårt inne i loppet på pengarna men jag säger som Olle Goop: "Säg inget till hästen bara så ska det nog gå bra!" Travronden ser henne som en outsider och Axevallaprogrammet i mitten av fältet. Tidsmässigt fyra så pengar igen vore väl bra (det är 8 priser och 10 hästar i loppet!). Hur var det då med Kajan i rubriken?

Jo vi var väl några som tyckte att Kaj Widell inte gjorde någon perfekt styrning med Nelli Miss i förförra loppet när hon fick gå ett och ett halvt varv i tredje spår. Så Anna hade bett att få Björn Goop eller Stefan Söderqvist denna gång. Men de hade andra hästar i loppet så sekretariatet satte självsvåldligt (vilket de inte ska utan ska ju kontakta tränaren!) upp Kaj Widell bakom Minxen. Så nu får han chansen att revanschera sig.

Axevalla 26 september - Travhästens dag! Kolla in:
http://www.axevalla.se/webfiles/annons_hastens_dag.pdf 
och då premieloppar alltså Nelle Käck och Nelle Pride. Jag har inte sett detaljprogrammet men de ordinarie loppen börjar ju klockan 15.00 och premieloppen brukar gå 1,5-2 timmar före dessa. Så jag föreslår att vi samlas vid tolvtiden så vi kan besöka Anna och hästarna på stallbacken. Ni som ännu inte anmält intresse kan väl göra det så fort som möjligt till undertecknad för planeringens skull. Återkommer med mer info!

Å så spikar jag Missens storebror! Jag tar helt enkelt rygg på tränare Nurmos som gjort samma sak. Även om jag darrade på manschetten då Nurmos tvingats stryka flera andra hästar troligen beroende på infektioner i stallet. Och så finns ju risken som för den andra spiken - Maharajah - att spår ett kan bli en fälla. Men hade jag inte spikat NellePelle hade jag nog fått uppfödaren över mig! Håll tömmarna ni!


Registrerat spel

Datum: 2010-09-11
Bana: Mantorp
Spelform: V75, omg. 41

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  2, 3, 4, 5, 9, 10, 12
2  6, 10, 13
3  1
4  1, 9
5  2, 11
6  1
7  2, 4, 6, 7, 9

420 rader x 1 x 0,50 kr = 
210,00 kr

Kvittonummer: 2F24 1600 5240 0144

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0