SYSKON PÅ SOLVALLA

Stor dag idag med starthäst på Solvalla och allt! En härlig höstdag med solsken, svaga vindar och ljummet i luften här i Stockholm. Kan det bli bättre? Och imorgon väntar Kriteriet och Oaks och inte minst Oaks Consolation - V65s avdelning 2 - där Quatum Dreamgirl startar från spår 9 med Jorma i jollen (för er som vill följa även hennes äventyr).

Nelli Miss brorsa Nelle Pelle startar också på Solvalla idag och som får förtrondet igen som spik i avdelning 2 på mitt V75-system! De är båda undan Farmer Pride som på sin tid tjänade över 800 000:- på sina 101 starter. En kuriositet i sammanhanget är att Johnny Takter alltså körde Nelli Miss´mamma i ett trettiotal av hennes starter och drogtack vare hans styrningar in nästan hälften av pengarna!

I lopp 11 direkt efter V75-omgången idag ska alltså Nelli Miss starta. Det blev som väntat tufft motstånd och med svårt läge från spår 7 bakom bilen. Johnny Takter kör som sagt Missen igen och skulle han hitta ner i banan så ska pengar inte vara en omöjlighet i alla fall. Distansen är 2140 meter och förstapriset är 40000:-.

Jag pratade med Anna igår och hon var förgrymmad på sig själv efter styrningen av Nelli Minx. I den ogiltiga starten prickade hon perfekt och hade då kommit ett hack längre fram dvs i rygg på Svanstedt. Den andra starten blev inte lika bra och sen tvingades hon ta i hästen in i första kurvan och på detta sätt tappade hon en position. Annars kändes hästen jättebra hela loppet och gick starkt till slut. Jag tycker kanske att Anna är onödigt kritisk mot sig själv men det visar väl att tjejen har vinnarskalle. Jag tycker oftast hon kör våra hästar minst lika bra som en del av hyrkuskarna! Och den åsikten vet jag att jag delar med Per (den riktiga Nelle Pelle alltså!).

Här kommer raden! Håll tömmarna bara så har vi redan tjänat de stora pengarna innan Missen startar!


Registrerat spel

Datum: 2010-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 44

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  3
2  4
3  1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 12
4  2, 4, 5, 9, 11
5  2
6  1, 9, 11
7  1, 4, 6

360 rader x 1 x 0,50 kr = 
180,00 kr

Kvittonummer: 038C 0C32 190C 0344

Sol(valla)hälsningar så här på lördagen:
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0