JAG MISSAR NÄSTA START!

Nelli Miss har startat fem gånger i sitt liv! Fyra gånger har jag varit på plats i förhoppningen att få komma till vinnarcirkeln. Första starten - då jag var på semester i Polen och satt på ett hotellrum med ATG-live och utan förhoppningar - då vinner hon enkelt efter en stentuff löpning i dödens!! En femteplats har jag fått vara med om men i övrigt har det varit oplacerat. Men det har inte varit hästens fel och så var det väl inte i torsdags heller.

Enligt både Anna och Johnny - och vad jag själv kunde se - så var hon jättefin innan i både värmning och provstart. Och förklaringen från både tränare och kusk - och jag instämmer efter att ha betraktat filmen flera gånger - är att hon helt enkelt snubblar till med vänster bakben när bilen släpper och så kommer galoppen. Hon är inte hetsig eller rullig och Johnny gasar inte på och enligt Anna är det normalt en travsäker dam. Jättesynd med tanke på att det blev ett billigt lopp där hon säkert hade kunnat hävda sig. Men som sagt vid nästa start håller jag mig framför datorn istället för att ge mig ut på långresor.

Tolftespår bakom bilen för Nelli Minx på tisdag den 26/10. Platsen är Sundbyholm utanför Eskilstuna, distansen är 2140 meter och det är Anna själv som kör. Det är kvällens fjärde lopp och V65s andra avdelning så starten går 19.25. Eftersom det är inom V65 går det ju att se loppet i eftersändning på TV4+ kl 21.30. Chanserna då? "Tolftespår är ju omöjligt att vinna från" säger alltid tränarna. Även om de har bästa hästen. Och ska man objektivt försöka ranka in Minxen så hamnar man väl någonstans där Travronden placerat henne nämligen 7-8 plats. Så sistapengen på 3000:- vore en riktig framgång i ett lopp där segraren får 40000:-. 

Men vi nöjer oss inte med några 3000:- inte. Förhoppninge är sjusiffrigt när det gäller dagens V75a. Så håll tömmarna ni!

Registrerat spel

Datum: 2010-10-23
Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 47

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  1, 6, 9, 10
2  2
3  1, 2, 3, 6
4  3, 13
5  3, 6
6  7
7  1, 2, 5, 7, 8, 11

384 rader x 1 x 0,50 kr = 
192,00 kr

Kvittonummer: CD44 2B39 06C9 0104

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0