STRÅLANDE HÄSTVÄDER!

Vilken spänning denna vackra allhelgonadag. Här får man gå och vara nervös ända fram till femtiden och min bedömning är att chansen finns för Nelli Miss. Som Jorma säger "Bra häst"! Och dessutom bra spår och bra kusk och form på stallet. Men innan dess ska alltså V75 avgöras och finalerna i Breeders Crown. En lördag med många fina hästar på banan och som sagt ett härligt höstväder (hästväder alltså!).

Å här kommer raden med spikar på de fantastiska: Viola Silas, Raja Mirchi och Sebastian K. Av BC-finalerna är det bara den för treåriga ston jag inte spikat i och det beror på att de bästa inte är med. Ni förstår vilka jag menar!

Här kommer raden så håll tömmarna ni så hänger jag vid staketet på Sundbyholm och kör hästarna precis som de ska köras!

Registrerat spel

Datum: 2010-11-06
Bana: Eskilstuna
Spelform: V75, omg. 49

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  2
2  3
3  2, 6, 7, 11
4  2, 5, 10
5  1, 3, 5, 8, 9
6  3
7  4, 5, 8, 10, 12

300 rader x 1 x 0,50 kr = 
150,00 kr

Kvittonummer: 0506 73B2 4149 0500

Och så har ni kanske sett vad Aftonbladet skriver om vår tränare och hennes nya stjärna. Annars håll tillgodo och se nedan!

Lördagshälsar
Anders


Har en av de bättre
tvååringarna i Sverige”

 

Axevallatränaren Anna Forssell.

Foto: Kanal 75

Axevallatränaren Anna Forssell tar för sig allt mer med sina unghästar.

På torsdagen blev det seger för hennes Global Noble i ett tvååringslopp på Åbytravet värd 150 000 kronor.

– Jag har en av de bättre tvååringarna i Sverige, sade Anna.

Johnny Takter tog hand om ledningen i den första kurvan och spårade sedan till mål med Global Noble. Segertiden 1.15,4 över 1 640 meter med autostart är ett nytt banrekord för tvååringar på Åby.

Axevallahästen har nu tjänat drygt 300 000 kronor på fem starter.

– Jag hittade honom på Alebäcks stuteri när han var tio dagar. Han var perfekt och såg ut som att han skulle bli en bra häst. Vägen hit har varit spikrak då vi kunnat träna på hela tiden. Nästa start blir i kvalen till uppfödningslöpningen. Jag tror att jag har en av de bättre tvååringarna i Sverige så chanserna ser goda ut, sade Anna Forssell.

Uttagningsloppen till landets största lopp för tvååringar, Svensk Uppfödningslöpning, körs 9 november på Jägersro. 500 000 kronor väntar vinnaren i finalen lördagen 20 november.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0