MINX TVÅA!! - MISS ETTA?

En mycket bra insats av både häst och kusk! Nelli Minx såg från sitt bakspår gåvillig ut från start och kusken Johan L Sundgren (östgöte!) förvaltade sin häst på ett utmärkt sätt. Fjärde i andraspår i första kurvan bakom Svanstedts favorit. Han hade nog kunnat prova för ledningen efter femhundra meter vilket favoriten gjorde och fick ta över men vi hade nog fått dödens istället då. Tyvärr med favoriten i spets gick loppet sedan för långsamt - 19-tempo på något tung bana - så när Johan med 700 meter kvar styrde på i tredjespår gick det inte att ta nåt på ledaren. Men han kom snabbt fram som andra häst innan sista kurvan och de två stack ifrån de andra. Och till synes med krafter kvar så tog Nelli Minx och Johan en säker andraplats! 7500:- var andraplatsen värd!

Och egentligen är det Annas fel att inte Minxen vann. Det är hon som har kört in och grundtränat Peya de Castella som vann loppet innan hästen hamnade hos Svanstedt i juni i år.

På lördag i Eskilstunas 11e lopp (vid femtiden skulle jag tro) är ettan redan klar för Nelli Miss. Det är nämligen det nummer hon har på startbrickan. I vagnen bakom sitter Björn Goop och distanesen är 2140 meter med voltstart. Det ser intressant ut tycker jag och svårast emot är väl Svanstedts, Nurmos och Melanders hästar i loppet. Svanstedts häst är för övrigt Nelli Cobell som är en lillasyster till vår Nelli Colane! Tyvärr är det väl så att våra chanser minskar eftersom jag har tänkt vara på plats i Eskilstuna!

Men deppa inte. Håll ut. Det är ju en V75a att hoppas på innan Missen äntrar Sundbyholmsovalen. Okej, okej jag vet - jag brukar inte ha nån tur med mig där heller...

I alla fall glada onsdagshälsningar!
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0