MISS MED GALOPP

Lunchtrav på ett vintrigt Axevalla och sju hästar till start. Nelli Miss har sett fin ut i provstarterna och hästarna är bakom bilen. Som vanligt slänger hon med huvudet på väg fram till bilen men lugnar ner sig. Bilen släpper fältet och alla travar iväg men Missen blir lite rullig och Johan gör ett "miss"tag säger han själv efteråt. Han sulle inte tagit i henne utan istället kört på så hade hon hållt sig i rätt gångart.

Nu blev det galopp i 50 meter och Johan tar ut henne ur fältet och hon försvinner ur bild. Jag tror hon kommer att bli diskad (så hon får inte ens med sig de där 2000:- säkra prispengarna ajajaj...) och i vart fall har hon hamnat minst 50 meter bakom det lilla fältets sista häst. Jag ska in på ett möte och de andra väntar på mig så jag ska precis stänga av datorn (tänk om de visste varför jag är försenad!).

Hästarna har radat upp sig på ett pärlband och är precis på väg ut ur upploppskurvan med ett drygt varv kvar då jag ska trycka av datorn då jag helt plötsligt får se Missen och Johan ansluta till fältet. De går direkt ut i andra spår och tvingar ut tre hästar framför sig och hästen ser stark ut. Och ut ur sista sväng skickar Johan ut henne i tredjespår och då jag tänker att nu måste alla krafter vara slut efter galoppen och upphämtningen. Men då tar Missen tag i grejerna, sträcker ut över upploppet och knäpper två motståndare och blir femma! En stark prestation av en häst med en tigers hjärta!

Missens tid blev 19,4 och hon tjänade 3200:- kronor och viktigast hon förbättrade sina startpoäng. Vinnartiden blev 18,7 och jag är tvärsäker: utan galoppen och i spets från start hade hon vunnit!

Vi hörs på lördag!
Torsdagshälsningar så här på Anna-dagen (har ni lagt lutfisken i blöt?):
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0