FANTOMLOPP

Apropå figurer så hette väl Fantomens häst Hero eller hur? Och heroisk var Nelli Minx insats igår! Från sitt tiondespår kunde bara Johan och Minxen ta det lugnt och hamnade 4-5e utvändigt. Som tur var tokkörde de där framme så första femhundra gck på en 13-tid i vinterväglaget. Sen blev det kraftig upptagning med kallblodstempo (26-tempo) i den följande femhundringen och då tog Johan beslutet in i andra sväng att avancera i tredjespår och Minxen kom hasgtigt fram till täthästarna (tokhästarna tänkte jag skriva!).

De blev inte nedsläppta! Efter en sådan öppning hade det väl normalt sett varit skönt att vila sin häst i en bra rygg men Minxen fick tuffa på i  tredjespår ytterligare en dryg sväng. Halvvarvet kvar kommer hon ner i dödens (han som svarade ut har inte kommit i mål ännu!) och ser stark ut och sätter klorna i ledaren. Då får jag upp segeförhoppningen men hon blir nedspeedad de sista femtio metrarna av en smygkörd häst. Vilken styrekuppvisning och mycket bra styrning av Johan L Sundgren! 7500:- och tempot skrevs till sist till 19,9.

Nu ser vi fram mot V75 och jag ska göra ett försök att i snöovädret ta mig upp till Göteborg. Jag spelar upp förra veckans vinst och sen ser vi fram mot Nelli Miss lopp på Mantorp på måndag! Håll tömmarna ni!


Registrerat spel

Datum: 2010-12-18
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 55

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  3, 5, 6
2  8, 9
3  5, 15
4  1, 3
5  3, 14
6  1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12
7  7, 9

1 056 rader x 1 x 0,50 kr = 
528,00 kr

Kvittonummer: 8F04 1489 4250 0144

Lördagshälsar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0