KUSK I FORM!

Ikväll är det dags igen. Och båda teamen har intressen i kvällens tävlingar.

På Mantorp i V65s avdelning 1 går Muscle Memory ut i lopp. Dvs pappan till hingstarna i Team Nellevad II. Personligen har jag lite svårt att förstå varför han tas ut i lopp och varför inte inriktningen helt och hållet är avelsarbete. Jag har svårt att se att han kan komma i närheten av de prestationer han gjorde i USA som ung häst nu när han är 7 år. Men det finns säkert en förklaring och om inte annat är det ett sevärt lopp med många bra hästar.

Och sen någon timme senare går Nelli Colane ut på Färjestad och Anna rapporterar allt bra med hästen. Dessutom är hon själv som kusk i toppform! De tre senaste starterna har givit två förstaplatser och en fjärdeplats. (I fredags gladde hon i vart fall en av våra andelsägare (det var inte jag tyvärr!) som lirade 30:- vinnare/plats på Dancer Flax i Axevallas niondelopp för kvällen - vilken grej! Och Anna sätter dit sin styrning till 34 gånger pengarna och över 1300:- ramlar in på spelkontot!)

Vi håller nu allt vi har och jag återkommer med rapport om hur det gick i kvällens som service till er som inte kan ta er till banorna och som inte har ATG-live!

Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0