...GÅR ÄNDA IN I MÅL...

Igår var jag på söndagspromenad här i New York. Lite drygt 42 km på knappt 7 timmar vilket gör att jag har en medalj från det 40e New York maraton liggandes på bordet här i hotellrummet. Jag var här för 10 år sen och sprang på 4.28 men detta var en större bedrift med övervikt och ryggont. Men vilken upplevelse!! Den unnar jag alla som kan!! Och jag gick ända in i mål...

Och det gjorde vår hedersmärr Nelli Colane som bara var en halv längd från maiden! Vilken känsla att sitta här i NYC och i direktsändning se hennes lopp tillsammans med ytterligare en andelsägare som också fullföljde sin mara ett par timmar före mig -nämligen min svåger!

Som vanligt pep hon till spets mycket enkelt. De första femhundra gick på 12,6 och programenligt gled storfavoriten fram och fick överta. Men sen var det slut med det programenliga för sen kom Ludde och tryckte med sin kuse vilket gjorde att Stefan Söderberg släppte med favoriten och vår häst med lärlingen Michael Lönroth i sulkyn hamnade tredje invändigt - och det var ju inte planerat!

Johnny hamnade i dödens (han hade för övrigt chansen att köra vår häst men valde bort den och är inte i mål med sin ännu vad jag vet - Deal or not deal). Första varvet gick på 14.3. I sista sväng tröttnar Johnnys häst och Lönroth tvekar om han ska välja andra spår eller chansa på open stretch. Samtidigt går Söderqvist ut i andra spår när luckan kommer och det tror jag är loppavgörande. Lönroth gör helt rätt och återtar rygg på ledaren men vilket innebär att storfavoriten får en längds ledning mot vår häst över upploppet. Nelli Colane är den som går starkast över upploppet och ett tag får vi upp segerhoppet - Anna sa att hennes puls steg rejält då - men till slut får Colane stryk med en halv längd medan speakern säger "hårt i mål"! Hon går alltid ända in i mål...

Sluttiden för Colane nlir 15,8 men där finns mer och 23000:- in till ägarna! Mer postivt är nu att det finns stora chanser att vi kan få se henne i ett lämpligt lopp på Jägersro den 28/11 i samband med V75. Vi ska bara se hur han tagit detta och sen får vi återkomma med planerna

Hälsningar med stela muskler och leder från NYC-maran och med förhoppningen att Nelli Colane tagit sitt lopp bättre än vad jag gjort med mitt!

Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0