COLANE PÅ "HEMMAPLAN"

Det blir start nu på lördag 28 november på Jägersro. I ldagens första lopp med spår 7 (springspår) 2140 meter med voltstart och inför en hängiven församling av delägare i Team Nellevad visar hon upp sig. Och enligt tränaren Anna Forssell så känns hon bara bättre och bättre. Tyvärr har vi varit för sent ute när det gäller att boka bord men vi kommer att försöka ordna ett besök på stallbacken och sen hålla ihop gruppen inne på Jägersro. Preliminärt samlas vi runt 12-tiden (Colane startar ca kvart över ett) utanför stallbacksentrén. Ni som inte anmält er ankomst hör av er så fort som möjligt så vi vet hur många inträdesbiljetter till stallbacken vi ska försöka fixa. Men kolla bloggen senare i veckan för mer exakt tid och plats!

I sulkyn sitter för första gången mannen med guldhjälmen! Anledningen är lite speciell och är också en förklaring till er som inte hört något från mig de senaste veckorna - jag tänker bland annat på er som betalt och som saknar ägarbevis i det nya teamet! Vår dotter Evelin blev för snart tre veckor sedan allvarligt skadad i stallet. Hon blev sparkad av en av våra unghästar i huvudet och ådrog sig en skallfraktur. Första tiden var det mycket osäkert hur det skulle gå men sedan några dagar är hon utskriven från sjukhuset och kommer att bli helt återställd även om det kommer att ta tid. Samma dag som hon blev utskriven (i torsdags) stötte jag ihop med Björn Goop på Arlanda och tog mod till mig och bad om hans hälsning och autograf till min dotter. Snälla och artiga Björn fixade naturligtvis detta och då sa jag att han som tack skulle få chansen att köra vår märr Nelli Colane vilket han nu också får!

Det ser ut som det finns några tuffa märrar emot. Tuffast blir nog Carmen Tooma som senast på Halmstad knappt höll undan för vår häst. Carmen Tooma har spåret innanför och blir nog favorit. Kihlström kör också en bra häst Elvira E från spår 11 som på fyra starter bärgat tre segrar. Och så har Untersteiner en bra märr i High Socielty. Men hästen med bästa rekordtiden och vinstrikaste kusken det är vår Nelli Colane!

Så nu är det bara att gå en hel vecka med båda tummarna i ett fast grepp och med mycket pirr i magen. Kan det vara dags att avlägga maiden? Jag återkommer med rapporter och mer information mot slutet av veckan.

Söndagshälsningar
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0