STORLOPP!

Nu är det dags igen! Jag tänker inte i första hand på Åbergs på Jägersro ikväll utan på lopp 10 på Åby på torsdag den 30/7. Från spår 2 bakom bilen startar Nelli Colane i ett lopp för treåriga ston över 2140 m och med 60000:- i förstapris. Jag noterade detta när Travronden kom i morse och tänkte jag skulle slå en signal till Anna för att höra vad hon tror. Skulle bara ner till Landäng i Skurup för att handla och vem står framför mig i kassan om inte just: Anna Forssell!! Vad gör hon här så långt hemifrån och semester kan det ju inte vara?

Förklaringen är att Anna som brukligt hade visat upp hästarna på Luddes hästauktion (som gick av stapeln igår på Jägers) och nu var hon på väg hem till Skara och passade på att shoppa lite. Så nåt Åbergs blev det inte för henne i år men....

Hon är själv tillbaka i sulkyn på torsdag - hade försökt med Johnny igen men han var avstängd - och med en bra resa trodde hon inte en andraplats var omöjlig. Men det tror jag efter att ha studerat startlistan. Det är riktigt bra lopp med många bra hästar. Det är bara en av motståndarna som har tjänat mindre med pengar än vår märr och fem har sprungit fortare över distansen. Noterbart att det är totalt tre Lindy Lane avkommar med i samma lopp. Jag törs inte ha alltför stora förhoppningar i detta sammanhang. Kan hon tjäna pengar så gör hon det bra! (Notera att det är "Grillnatta" på Åby så loppet går sent ca 22.10.)

Å så över till den extra V75an med anledning av Åbergs på Jägers. Kommer han bara ut från sitt innerspår tror jag Russel November blir svårtuggad. Satt ju fast med rubbet senast. Men han har ju lyckats ett par gånger tidigare -Svanstedt - att spurta ner de andra över upploppet. Jag vet också en uppfödare som har ett föl efter just Torvald och som skulle bli glad om han vinner igen. Å så Jaded som man liksom kusken aldrig vet var man har...

För min egen del blir det tyvärr att nöja sig med TV4 Sport ikväll. Ett envist ryggskott förhindrar en utflykt till en vacker och härlig kväll vid travovalen.

Här kommer i vart fall extraraden. Håll tömmarna både i dag och på torsdag!

Registrerat spel

Datum: 2009-07-28
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 33

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  3, 8, 10
2  2
3  1
4  3, 10
5  1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
6  1, 2, 8
7  1, 14

252 rader x 1 x 0,50 kr = 
126,00 kr

Kvittonummer: 272A 25FA 20A4 3851

Tisdagshälsningar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0