V 75 20 december


Jaha 3 rätt i lördags! Spikarna Sindar och Nolan Streamline kom ju aldrig till sin rätt - tuff resa i tredje spår respektive galopp i startmomentet. Och vem trodde på Barfine Player - jo just det gjorde jag fast på ett annant system.

Och just nu fredag förmmiddag så är antingen jag dåligt uppdaterad eller också ATG? Svanstedt lär vara avstängd men han är fortfarande med på startlistorna!? Förödande om det som påstås är sant både för Svanstedt och för travsporten. När jag på allvar började intressera mig för just själva sporten - inte bara spelet - för cirka 10 år sedan talades det om användningen av just grisfösare. Men jag trodde - och hoppas fortfarande lite naivt - att det är som Stig H sa: att en del av jobbet med att göra travet rumsrent är att rensa bort sådana metoder. Sen ska man ju för att nyansera det hela veta att detta är djur som själva mot varandra kan använda hårda tag - det är ju inga gosedjur precis - men djurplågeri får aldrig accepteras! Och tyvärr får man nog säga att de båda vittnena som framträdde i veckan verkar trovärdiga - till skillnaden från pajasen, veterinären från Mantorp.

Nåväl över till julklappspengarna. Tredje gången gillt annars får någon annan ta över plitandet:

Registrerat spel

Datum: 2008-12-20
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 53

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  1, 6, 9, 12
2  5, 8, 12
3  15
4  1, 2, 3, 4, 7, 8, 12
5  4
6  2
7  2, 3, 4

252 rader x 1 x 0,50 kr = 
126,00 kr

Kvittonummer: 296E 1321 96A0 0511




Det är ju bara sex lopp att lösa så spiken i avdelning 3 kommenterar jag helt enkelt inte. De andra spikarna Reveur Sand är stenklar om han inte tror han är ute på Täby och Lindy Later vinner detta plättlätt trots att han inte har full form. Tänkte också spika Utah Hornline i första men läget gjorde att jag tog med några till. Se upp för Purple Haze i andra avdelningen som tränaren tror på och som gick starkt "utanför bild" senast. I sista avdelningen hade jag bara råd med tre hästar och skulle åtminstone velat ha med Max Hugo också. Å så kolla in avdelning 4 - ston och lärlingar - en svårlöst kombination. Tog med sju men tror mest på den vackra flickan La Belle Girl med en kommande storkusk i sulkyn! Håll nu tömmarna för min skull åtminstone och ha en riktigt GOD JUL!

önskar
Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0