POSTFESTUM!

Nu ska jag varna för en dålig ordvits:
"Var dag i hästlivet är vardag, men var dag med häst är också fest!"
Självpåhittad och kanske en slogan som passar oss i Team Nellevad?

Nåväl det har varit mycket uppmärksamhet runt framförallt Nelle Käcks prestation men också kring Nelli Miss och Jörgens fantastiska förmåga att hålla sig kvar. Det är också jättekul med kommentarer till inläggen! Det är engagemang på olika sätt runt hästarna vi vill ha. Nästa tillfälle vi kan träffas på plats och med lite planering och framförhållning är ju i Halmstad torsdagen den 5 juli när Sprintermästaren går med kval och final samma kväll. Jag återkommer om detta!

Men först ytterligare lite eftersnack till elitloppshelgen:

Vi hade ju två tränarkompisar som vardera hade fyra hästar till start under elitloppshelgen och jag vill bara passa på att gratulera och göra er andra uppmärksamma på deras framgångar!

Anna Forssell lyckades fixa tre tredjeplatser på sina fyra starter vilket innebar att det blev sammanlagt 160 tkr insprunget till stallet. Och Michael Lönborg fixade tre andraplatser och fick bara en "Miss" som vi i Team Nellvad känner väl till! Knappt 140 tkr men sen tycker jag vi ska vara schyssta och lägga till Frankrikeframgången i tisdags när han vann 26 000 Euro på Vincennes. Vilken vecka lönborg!

Så stort Grattis/Tilykke både Anna och Michael!

Låt mig säga att jag tycker Commander Crowe är en fantastisk häst! Men ni undrar kanske varför jag inte har gratulerat och kommenterat elitloppsvinnaren? Ja jag får erkänna att det tar emot. Jag är faktiskt helt överens med Kolgjini denna gång att tränaren Solouy inte ska bjudas in till Sverige. Han har visat synnerligen dåligt sportmannaskap. Dels naturligtvis genom att åka fast för doping ett flertal gånger - och dessutom utan skrupler låter Commander Crowe tävla på det kontroversiella medlet Lasix - men också att för hindra andra hästar att delta i storlopp genom att stryka sina hästar på grund av "spårsjuka" (så var det ju i elitloppshelgen förra året när han fick dåliga spår). Å när man ser hur Commander Crowe går utrustad med alla kedjor och allt - naturligtvis inte otillåtet men... Som sagt en mycket fin och kapabel häst där jag kanske mest av allt önskar att ägarna hade ett sådant omdöme att de satte den i träning hos någon annan. Varför inte hos någon av våra mycket skickliga svenska tränare? Eller varför inte hos "pappa" Petri Puro?

Å nu till framtiden! Nelli Bell på torsdag på Tingsryd vet ni redan. Men det ni inte visste förrän nu är att både Nelli Memory (lopp 3) och den nya bolagshästen Nelle Red Turbo startar nu på söndag den 3 juni på Axevalla. Det ser intressant ut kan jag avslöja. Jag återkommer med kommentarer och analyser till alla tre dessa innan start på torsdag!

Tisdagshälsar
Anders

Kommentarer
Postat av: Eskil

Kommentera tidigare inlägg. Jag tycker att Takter är bra, han kör offensivt och det är bra när man har bra hästar som Käcken. Jag tänker då på Ulf Olsson som i vintras fick förtroendet att köra dagens värmning (Käcken). Och vad gjorde han ,jo han lade sig fjärde invändigt och hamnade efter hand längre bak instängd och så var det kört.

Fram för Johnny. Jorma går bra med.

2012-05-30 @ 09:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0